[Czuwaj] system wyborczy ZHP

seascout czwartak w gmail.com
Pon, 21 Cze 2010, 20:04:46 CEST

Trudno mi wybierać kogoś, kto będzie miał wybierać dalej kogoś, kto będzie
> miał realizować dopiero swoje poglądy. Ponieważ w ZHP nie ma
> zorganizowanych,
>  silnych frakcji programowych (quasi-partii), żaden wybór nie gwarantuje
> przełożenia na podejmowane ostatecznie decyzje,

Marcin,

Mam nadzieję że rozumiesz czym się różni Państwo od organizacji
pozarządowej... Na ostatnim Zjeździe przerabialiśmy już Monteskiusza i chęć
wprowadzenia jakichś zasad dotyczących organizacji Państwa a nie zwykłej,
dobrowolnej organizacji.

W 2005 roku nie było w ZHP świadomego instruktora, który nie wiedziałby kto
kandyduje, z jakim programem, co i jak chce zmienić. Więc mamy casy mówiące
o tym, że można wcześniej poznać kandydata.

Wystarczy zrobić jak w niektórych europejskich organizacjach skautowych
(tfu!). Tam wymóg zgłaszania kandydatów upływa nieraz 3 miesiące przed
zjazdem. Więc jeszcze przed zjazdem wiadomo kto chce kandydować, można mu
wysłać maila z zapytaniem o jakieś sprawy czy zaprosić do hufca na
spotkanie.

Wybory bezpośrednie mają oczywiście pewną kuszącą moc legitymacji (wybrała
mnie większość członków ZHP), ale z drugiej strony, przy wyraźnej tendencji
do zarządzania kolegialnego demokracja przedstawicielska i tak nas chyba nie
ominie...

Seascout