Re: [Czuwaj] Re: zobowi±zanie

harclot harclot w poczta.onet.pl
Wto, 30 Mar 2010, 09:59:27 CEST

----- Original Message -----
From: "Adrian £askarzewski" <adrian w laskarzewski.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, March 30, 2010 1:34 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: zobowi±zanie

> I zgodzê siê z Tob±, ¿e ma problem ten, kto chce otworzyæ próbê, kiedy ju¿
> dawno powinien to zrobiæ.
> A czy KSI ma wtedy problem? Tak, w dwu sytuacjach:
> a) ma problem z probantem, kiedy ten wykazuje postawê roszczeniow± "ju¿
> dawno osi±gn±³em ten poziom, a nawet wiêcej wiêc mi siê nale¿y wiêc
> dawajcie" - bez cienia refleksji, ¿e paradoksalnie zale¿y mu dopiero teraz
> na stopniu, kiedy w³a¶nie tak± postaw± ca³kowicie ignoruje ideê systemu
> stopni,

Problem w tym ¿e tak naprawdê
to raczej nam (organizacji)
zale¿y na stopniu.

> b) ma problem z sob±, kiedy ka¿e mu "robiæ takie a nie inne zadania
> chocia¿ go ju¿ dawno nie rozwijaj±", zamiast zastanowiæ siê, czego mu
> potrzeba, aby staæ siê w pe³ni instruktorem w danym stopniu.

A co w sytuacji gdy jest ju¿
"...w pe³ni instruktorem w danym stopniu..."
?

> Je¶li kto¶ chce zdobyæ stopieñ znacznie pó¼niej, ni¿ powinien by³ to
> zrobiæ, to na pewno czego¶ mu brakuje.

Na pewno ?

Adrian, mój 90-letni ojciec zwyk³ mawiaæ ¿e
"cz³owiek uczy sie ca³e ¿ycie, a i tak g³upim umiera"
ale to wcale nie oznacza ¿e je¶li kto¶ robi co¶
w innym czasie ni¿ wiekszo¶æ musi oznaczaæ
¿e jest "wybrakowany" ;-))

Pozdrawiam
Czes³aw