[Czuwaj] Cisza na liście a tu...

Sob, 20 Lis 2010, 09:04:14 CET

Dnia piątek 19 listopada 2010 o 16:51:09 TOGRO napisał(a):

> Więc trochę mnie irytuje, kiedy ktoś pisze, że zbuduje świetną chorągiew,
> ale nie pisze jak i z kim.

Wiesz co Tomku, to chyba trzeba mieć złą wolę już, żeby tak pisać.

Waldemar Kowalczyk podał skład KCH, jak rozumiem na zbiórce komendantów. Do
mnie harcmistrza, członka KSI w jednym z warszawskich hufców informacja o tym,
że Waldek Kandyduje i o tym, że podał skład KCH dotarła do mnie w ramach
pobocznego wątku na tej liście. To ma rzeczywiście wzorzec postępowania? Z
tego już wszystko wynika?

Zdradź mi czy Waldemar Kowalczyk przedstawił plan jak zamierza tym razem
zrobić coś co mu się przez 20 lat nie udało? Czy może uważasz, że on nie musi
podawać "jak zbuduje świetną chorągiew" po 20 latach nieudanych prób?

Marcin publicznie ogłosił, że kandyduje i stworzył miejsce gdzie odpowiada na
pytania. Są tam odpowiedzi na takie pytania:

Jak Druh widzi sprawę księgowości w chorągwi? Jest to miejsce które niechętnie
odwiedzamy i robimy to z wielkim bólem.
Jaką wizję ma Druh na rozwiązanie problemu rozliczeni miedzy chorągwią a
hufcami? Chodzi o dawne sprawy, o zaległości chorągwi w stosunku do hufca.
Co z kaształceniem?
Ile etatów w chorągwi zostanie?
Czy masz już komendę z którą chcesz pracować, kogo?
Jaki masz pomysł na finansowanie chorągwi?
Czy hufce mogą liczyć na pomoc w pozyskiwaniu środków?

To nie są według Ciebie odpowiedzi na pytanie "jak"? Może trudno jest
odpowiadać w wielu miejscach naraz. Rozumiem, że facebook i strona
internetowa, to są kanały, które pewnej części instruktorów i delegatów mogą
być trudne do ogarnięcia, ale raczej nie dla Ciebie.

Reasumując o Marcinie Wysmułku i jego wizji dowiedziałem się więcej przez
ostatni tydzień niż o Waldemarze Kowalczyku przez całą swoją harcerską
karierę. Przecież na pytanie "Dlaczego ja?" WK odpowiedział na poprzednim
Zjeździe "Bo mnie już znacie", a program wyświetlił na slajdach zasypanych
tekstem wielkości 8px. To naprawdę zakrawało na kpinę. A i jeszcze pamiętam
jego wypowiedź na naszym Zjeździe Hufca, że "na poziomie chorągwi to już nie
ma harcerstwa, jest tylko biznes". Ach i jeszcze pamiętne artykuły w prasie
opisujące machinacje przy rozliczaniu dotacji i sprawie cypla, a wreszcie
raport NIK.

> Powiem szczerze. Nie wiem, na kogo zagłosuję. Dla mnie skład komendy będzie
> kluczowy.

No to powiedz od razu, że Tobie chodzi o personalia, a osobowość, wizja,
poprzednie działania są poboczne. Dla mnie ważniejsze jest kto jest wodzem, co
myśli, czego dokonał, a nie jakich ma współpracowników.  Ryba psuje się od
głowy.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net