Odp: RE: [Czuwaj] Cisza na liście a tu...

Sob, 20 Lis 2010, 09:33:08 CET

Dnia piątek 19 listopada 2010 o 18:27:40 seascout napisał(a):

> @Marcin, czas wodzów już chyba minął. Wodzowie potrzebni są na wojny.
> Historia XX wieku, pokazuje, że najlepszymi liderami nie są charyzmatyczne
> osobowości, ale ludzi potrafiący pracować w zespole.

Nie wiem czy to do mnie, ale: Robert Schuman, Konrad Adenauer, Seve Jobs, Bill
Gates, Henry Ford, Roman Karkosik. Larry Page, Siergiej Brin,  przekonują
mnie, że nadal się liczą wizjonerzy wyznaczający kierunki, charyzmatyczne
osobowości skupiające wokół siebie ludzi. UE miało taki zespół, który miał
stworzyć wyszukiwarkę konkurującą w google, ale cóż...może była za mała
dotacja?

A w polityce, kto ma większy wpływ na Herman Rampu (nawet nie wiem jak się to
pisze :) czy Barak Obama? Nawet w tak europejskiej dziedzinie jak Globalne
Ocieplenie bardziej znany jest Al Gore niż ktokolwiek z Europy. Zresztą
rządząca partia w Polsce też z trzech liderów, wolała mieć jednego. Widocznie
tak to nadal działa.

Także pomimo wojennego zaklęcia wydaje mi się, że "historia XX wieku" pokazuje
coś innego niż piszesz. Choć nie omieszkam zaznaczyć, że historia to nie jest
moja mocna strona, także może mój ogląd jest kiepski.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net