RE: [Czuwaj] Cisza na liście a tu...

Nie, 21 Lis 2010, 13:50:34 CET

Drogi Druhu Janie!
Myślę, że zupełnie niepotrzebnie tak emocjonalnie zareagowałeś na oczywistą
omyłkę pisarską Rafała, która przytrafić się mogła każdemu, zwłaszcza, że
Twoje zacne nazwisko do najprostszych jednak nie należy. Nawet jeśli
piszesz:

Ja niestety, choć maturę zdawałem z historii i nawet uczyłem się jej
znacznie ponad program, również nie spotkałem się z nim przed poznaniem
Ciebie, może dlatego, że pośród wszystkich postaci historycznych akurat
rynek wydawniczy XIX wieku nie był moim ulubionym zagadnieniem. Ale równie
znana w ZHP jest nazwa:

>kolegialną decyzją Naczelnego Sądu Harcderskiego, a nie moją prywatną,

Naczelnego Sądu Harcerskiego, którą przecież jako prominentny członek tego
ciała, powinieneś umieć prawidłowo literować. I tu omyłka - i tam omyłka.
Szkoda trwonić uszczypliwości, wszak przydać się mogą na przyszłość, Janie.

> Po drugie:
>tej wykładni chodziło włąśnie o ...Bednarczyka, a nikt nie jest sędzia
>we
>własnej sprawie, zatem ta wypowiedź nie brzmi jakoś specjalnie
>wiarygodnie.

Skoro więc nie chodziło o mnie, a i bycie sędzią w cudzych sprawach nie jest
mi obce, pozwól, że moją wypowiedzią potwierdzę słowa Rafała. Sformułowanie
Lex Bednarczyk, jakie powstało po owej uchwale NSH, w pełni oddaje jej
znaczenie. A przecież obaj wiemy, że nie jest celem wykładni, w tym wykładni
Statutu ZHP, falandyzowanie prawa (orgelbrandyzacja prawa to kolejny
neologizm, jaki zawdzięczamy tamtej wykładni) po to, aby rozwiązać konkretny
przypadek. Powiadasz, że decyzja była kolegialną - czy wówczas był dzień, na
który zwołano posiedzenie NSH? Czy w ogóle wszyscy członkowie NSH (w te
chyba 30 minut, a jakich napisano uchwałę) zostali powiadomieni o spotkaniu
NSH? Czy w ogóle w chwili ogłaszania uchwały z mikrofonu istniała jej wersja
pisemna? I w końcu czy Twoim zdaniem w czasie obrad Zjazdu ZHP mogą
obradować inne władze naczelne? Na większość tych odpowiedzi znamy już
odpowiedź, bo uchwała z Lex Bednarczyk odbiła się szeroką czkawką, w tym
także na tej liście i np. kwestia wiedzy poszczególnych członków o
posiedzeniu też była tu omawiana.

Zaprzeczanie, że chodziło o eliminację Rafała Bednarczyka ze składu GKi jest
tyle bezcelowe, co nawet zabawne.

>Po trzecie czy może mi przy okazji druh Bednarczyk wyjaśnić, jak to się
>stało, że GK zastawiła Perkoz pisowskiej instytucji, a były skarbnik,
>facet,
>który był tego inicjatorem jest prominentnym działaczem PiS i kandyduje
>PiS-u właśnie do Sejmiku pomorskiego? Czy to była taka wspaniała decyzja
>personalna? A może o to chodziło?

Tu moim zdaniem nieco się zagalopowałeś. Czym innym jest krytyka decyzji
podjętych przez poszczególne władze naczelne, czym innym jednak sugerowanie
bezprawnych działań. Masz jakąś wiedzę, aby sugerować związek decyzji
finansowych podjętych przez GKę z poglądami politycznymi jej członków? Bo
wiesz, jeśli nie, to raczej trąci pomówieniem, a to przecież niegodne.
Zwłaszcza w ustach urzędnika pracującego w aparacie państwowym i podległego
przedstawicielowi również konkretnej siły politycznej (niezależnie od tego
której).

(już tylko marginalnie powiem, że mówienie o kandydacie do sejmiku, czy
innej władzy samorządowej, że jest prominentnym działaczem partii jest
jednak grubą przesadą)

>Po czwarte: o tym, ze GK nie ma czasu na porządne urzędowanie ćwierkają
>wróble na Sheratonie, więc...?

A nie, tu przyznaję, szczecińskie mewy kraczą to samo od dawna.

Ryszard