RE: [Czuwaj] Re: Baronowie chorągwiani ZHP mają dziś powód do zadowolenia :(

TOGRO togro w togro.pl
Śro, 29 Wrz 2010, 11:28:22 CEST

> "manipulantom" chodzi o to że brak jest słowa "pełną".
> Np. że  wg nich powinno być:
> " .... Kadencja rozpoczęta w roku 2006
> jest kadencją kolejną PEŁNĄ dla osób ..."
>
> Wydaje mi się że warto uzyskać i opublikować
> imienną listę członków NSH którzy
> głosowali za tą wykładnią.
> Czesław

Zastanawiam się, do czego zmierza ta dyskusja. Przechodzimy teraz do linczu
na niektórych członkach NSH?

O ile jestem za wymianą całego korpusu komendantów (ze szczególnym naciskiem
na niektóre egzemplarze), o tyle uważam, że próba zmiany komendantów za
pomocą odpowiednich wpisów w Statucie, wykładni NSH, czy czymkolwiek innym -
jest bez sensu.
Jeśli pojawią się kandydaci, którzy zdobędą większość wśród delegatów, to
jakiekolwiek walki o stosowne zapisy nie będą miały znaczenia.
Problem polega na tym, że w wielu chorągwiach, w których podnoszony jest
lament, nie bardzo ma kto kandydować na tą funkcję.
Albo kandydować chcą osoby, które nie są w stanie zdobyć poparcia
większości.

Jakiś czas temu nastąpiła zmiana na funkcjach komendantów hufców. Nie ma już
powodu, aby wybór "złych" komendantów chorągwi tłumaczyć "złymi"
komendantami hufców i "złymi" delegatami.
Jeśli jest pomysł na dobrego komendanta chorągwi, to trzeba rozpocząć pracę
w hufcach. Po wyborze tych dobrych i tak za chwilę okaże się, że tak
naprawdę to są nowi "źli" komendanci i wszystko zacznie się od początku.

Taka moja dygresja do tej dyskusji, której się przyglądam i w której nie
zamierzałem zabierać głosu, ale nie wytrzymałem.

Zupełnie inną kwestą jest to, czy ktokolwiek przy Statucie, Uchwale Zjazdu
czy wykładni NSH dłubał ze złymi zamiarami ("lub czasopisma"), ale to już
pewnie powinien się prokurator wypowiadać. Pod warunkiem, że są uzasadnione
podejrzenia, że tak było.

Pozdrawiam
Tomek Grodzki
30 PLUS