Re: [Czuwaj] spór o Krzyż

seascout czwartak w gmail.com
Pią, 8 Kwi 2011, 12:32:13 CEST

Piotr, ale my nie rozmawiamy o tym co myślą instruktorzy ZHR, tylko jakie
jest stanowisko ZHR - jako organizacji. Więc to co myślą instruktorzy ZHR
jest drugorzędne wobec tego co mówi ZHR.

Część instruktorów ZHR ma oczywiście prawo być oburzona nazwaniem ZHP
organizacją powstałą na bazie odpowiednika radzieckiego Komsomołu, bo
przecież wielu z nich do tego odpowiednika radzieckiego Komsomołu przez
wiele lat należała, płaciła tam składki, w tym odpowiedniku radzieckiego
komsomołu zdobyła stopnie instruktorskie i wtedy nie podnosiła argumentu o
braku ciągłości odpowiednika radzieckiego komsomołu z przedwojennym ZHP.

A próba gadania, że są dobrzy i źli instruktorzy ZHR przypomina zabawę w
dobrego i złego policjanta. To jednak manipulacja jest. Nie ma dwóch ZHRów.
Jest jeden. I on ciągle i konsekwentnie odmawia nam prawa do bycia
harcerzami, odmawia nam prawa do naszej historii i oznaki.
Tak więc nie łączyłbym tego co mówi ZHR z tym co mówią prywatnie jego
instruktorzy. Tak jak nie łączę tego co mówi Kościół Katolicki in general, z
tym co mówią niektórzy jego przedstawiciele. To też są czasem różne
przekazy, co nie zmiania faktu, że obowiązujacy jest ten oficjalny.

Seascout