[Czuwaj] RE: Paczka Czuwaj, Tom 82, Numer 5

gekon6 w vp.pl gekon6 w vp.pl
Wto, 16 Sie 2011, 22:58:30 CEST

Do Rafała: jestem z ZHP, a Ty? :) Wiem też o uroczystościach, które odbyły się we Lwowie. Na marginesie mówiąc, uważam je za kluczowe dla świętowania naszego stulecia ("naszego", czyli harcerskiego, a nie "zethapowskiego", "zethaerowskiego", "zawiszackiego" czy jeszcze innego).  Właśnie po ostatniej wizycie we Lwowie (akurat nie na imprezie, o której mówisz) zacząłem zastanawiać się, czy jest jakaś data/wydarzenie/cokolwiek, które można traktować jako początek harcerstwa. Dla mnie osobiście potrzebny jest jakiś pewnik. Pierwszy rozkaz mógłby być taką cezurą. W tę całą układankę nie wpisuje mi się tylko ubiegłoroczny zlot w Krakowie, skądinąd "Jubileuszowy zlot stulecia harcerstwa". No i dopatrując się logiki w tym działaniu dochodzę do wniosku, że ZHP chciało zwyczajnie być przed pozostałymi harcerskimi organizacjami ze świętowaniem tej okrągłej rocznicy. Oczywiście zastrzegam, że to tylko moje przypuszczenia. Chętnie dowiem się od jakiego wydarzenia te 100 lat jest liczone.

Do Czesława: wiem też o zlocie organizowanym z okazji 25-lecia ZHP. Skądinąd odbył się on w pięknym miejscu... Słyszałem, że tamten zlot był "robiony pod Piłsudskiego", choć ostatecznie Marszałek i tak się nie wyrobił (przepraszam za ten skrót myślowy), ale chętnie poznam Twoją opinię. Skoro wiele innych zlotów też było liczonych od daty 1910, to od jakiego konkretnie wydarzenia ten czas się liczy. Pytam zupełnie poważnie.

Mam nadzieję, że nie okazało się właśnie, że jestem zupełnym ignorantem w tym temacie (historia nie jest moją mocną stroną - z symboliką sobie lepiej radzę...) i nie wytkniecie mi zaraz szeregu nieścisłości i niewiedzy. Serio mnie to zastanawia.

Pozdrawiam, Grześ Kaszuba.