[Czuwaj] Badanie funkcjonowania systemu metodycznego

Kasia Delążek kasia w wawrzyszew.net
Pią, 25 Lut 2011, 14:37:03 CET

Na stronie ZHP pojawiła się prośba o wypełnienie ankiet.

http://harcerzestarsi.zhp.pl/index.php?do=news&navi=0011,0003&id=12041

Nie wnikam, kto dokładnie przygotowywał ankietę, ale w czasie wypełniania
naszła mnie taka refleksja, że nie na wszystkie pytania mogłam odpowiedzieć w
sposób oczywisty, wybierając TAK lub NIE.
Nie zaznaczałam więc nic - ankieta została przyjęta. W zasadzie nie wiem, jak
będzie ona później analizowana. A przecież czytam przed jej wypełnieniem:

"Masz przed sobą ankietę, która stanowi element badania funkcjonowania systemu
metodycznego w Związku Harcerstwa Polskiego."

Brak odpowiedzi np. na pytanie Czy drużyna przekazuje harcerzy do drużyny
wędrowniczej? - co oznacza?
Ja nie przekazuję, ale dlatego, że nie mamy obecnie wędrowników w szczepie.
Ale znam drużyny nie przekazują, bo nie chcą. One też zaznaczą "nie", ale to
będzie zupełnie inne "nie".

Nie wiem, dlaczego oczekuje się ode mnie skrajnych odpowiedzi. Przecież jest
jeszcze środek.  Wypełniłam ankietę, ale czuję, że bez sensu - nie jest ona
realnym opisem działalności mojej drużyny.

Nie czuję się specem od przygotowywania ankiet, ale mam wrażenie, że troszkę
mija się ona z celem badania.

Kasia Delążek