[Czuwaj] Re: Posiedzenie RN ZHP

seascout czwartak w gmail.com
Śro, 9 Mar 2011, 19:37:03 CET

Moja wiedza o CWM nie jest duża ale taka, że odkąd mam świadomość na
poziomie hufca i powyżej, to zawsze były problemy finansowe z Zawiszą. Nie
znam kulisów wyboru Marabuta ale wiem, że jest to dobry instruktor -
człowiek z wizją i dobrze mu życzę. Nie mogę jednak merytorycznie odnieść
się do Twoich uwag w tym zakresie.

Najmocniej Cię przepraszam Andrzeju, ale ja tylko opisałem fakty. Żadnych
kulisów nie opisałem. Więc jeśli unikasz merytorycznego odniesienia - to
unikasz odniesienia się do faktów. A fakty są - przypomnę takie:

1. został zaciągnięty dług, pod (w skrócie) zastaw OSW PERKOZ (konkretnie
pod działkę... ale to skrót taki), - został?
2. z kasy za ten zastaw spłacono Zawiszę - prawda?
3. umorzono konkurs na prowadzenie CWM i Zawiszy - tak? Bez wyłonienia
zwycięzcy.
4. były skarbnik ZHP - Przemek Marchlewicz - nie otrzymał od Zjazdu ZHP w
grudniu 2009 roku absolutorium. Pamiętasz?
5. kierowanie CWM przekazano Marabutowi bez konkursu. Ja też uważam, że to
świetny instruktor, z wizją i też życzę mu powodzenia - ale rozmawiamy o
faktach. To nie są żadne kulisy. Fakt jest taki, że Marabut (przy całej
mojej sympatii do niego) został szefem CWM bez konkursu. Chyba się z tym
zgadzamy?
6. Prezesem nowo powołanej Fundacji która zarządza CWM i Zawiszą jest
Przemek Marchlewicz. Ten sam, który był skarbnikiem gdy zaciągano
zobowiązanie w SKOK, za kadencji którego spłacono dług na Zawiszy i który
nie uzyskał absolutorium. Nie chcę tego oceniać. Po prostu stwierdzam fakty.

I tyle faktów.

Interpretacje tych faktów mogą być oczywiście różne. Ja widzę w tym spore
błędy w zarządzaniu majątkiem. Od tego, że w ogóle zaciągnięto zobowiązanie
na Perkozie (skoro jak piszesz, jest to majątek, który ma w przyszłości
utrzymać GK - to dlaczego go zastawiono, bez żadnego pomysłu na to, jak ten
dług spłacić?) poprzez źle przeprowadzony konkurs na kierowanie CWM, w końcu
wybór szefa CWM bez procedury konkursowej (to nie jest nic osobistego do
Marabuta - po prostu moja niezgoda na taki sposób wyłaniania szefa ośrodka
centralnego, niezależnie od efektu końcowego), po pomysł na to, by te błędy
w zarządzaniu spłacać pieniędzmi instruktorów, a winnym tego stanu rzeczy
pozwalać na kierowanie podmiotem, który zarządza jednym ze składników
majątkowych Związku.

Konkludując. Może ta składka ma sens. Ale nie w takim układzie, gdzie
jesteśmy traktowani jak frajerzy, którzy zapłacą za czyjąś nieudolność (bo
chcę wierzyć, że to wszystko to nuieudolność była, a nie celowe działanie by
oczyścić Zawiszę z długu, przenieść do osobnego podmiotu i móc w spokoju
sobie nim zarządzać).

Seascout

PS.
Andrzej napisał: Można sprzedać majątek GK ZHP, która w mojej ocenie jest
"biedna" - posiada Głodówkę i Perkoza.

Andrzej, CWM w Gdyni już skreśliłeś? Budynek w centrum miasta, w najlepszym
żeglarsko punkcie w Polsce, tuż przy basenie jachtowym w Gdyni? Do tego
posiadającego kilka jachtów? W Twojej percepcji GK już go nie posiada?