Re: [Czuwaj] wykładnia kadry zhp

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Śro, 14 Wrz 2011, 13:23:13 CEST

W dniu 14 września 2011 13:00 użytkownik Mateusz Cebula <
mateusz.cebula w zhp.net.pl> napisał:

> [...]
> swoich przybocznych rozkazem komendanta hufca? Właśnie w celu
> umożliwienia im współdecydowania o hufcu na zjazdach a także
> "podniesienia" rangi funkcji? Bardzo często przyboczny wykonuje taką
> samą robotę jak drużynowy, pracują jako zespół instruktorski jako
> partnerzy. Czemu ma nie mieć CPW. Gdyby się uprzeć, to funkcja
> przybocznego wypełnia znamiona par 21 ust 3 pkt 1 statutu, bo jest
> "inną stałą funkcją związaną z realizacją zadań statutowych". Ja
> całkowicie popieram CPW dla przybocznych.
>
> Ja tez popieram, więc nigdy specjalnie nie dymiłem, ale jakoś tak
głupio...:/

> [...]
>
> Ma. Znam co najmniej kilka przypadków (ze mną włącznie), gdzie
> komendant szczepu był w KRH. Jest jeden warunek - zobowiązanie o
> odpowiedzialności materialnej w szczepie powinna podpisać inna osoba w
> szczepie - skarbnik/kwatermistrz/jak zwał, tak zwał. Wtedy wobec
> takiego komendanta nie ma zastosowania zapis statutu "w wyborach do
> komisji rewizyjnych biernego prawa wyborczego nie mają instruktorzy
> bezpośrednio związani z odpowiedzialnością materialną w danej
> jednostce terenowej", bo odpowiedzialność materialną i sprawy
> finansowe szczepu bierze na siebie ta osoba (skarbnik etc).

Ok, tyle że w instrukcji działania szczepu nie ma nic o tym, że komendant
szczepu może nie odpowiadać. jest tylko, że odowiada za majątek (pkt 26c) i
że to on podpisuje zobowiązanie. Można to komuś przekazać?

admiral