Re: [Czuwaj] Karty członkowskie...

Andrzej Sawuła andrzej.sawula w zhp.net.pl
Pią, 27 Kwi 2012, 12:28:29 CEST

W dniu 27 kwietnia 2012 12:03 użytkownik Marcin Bednarski <
parasol w harcerstwo.net> napisał:

> Funkcja legitymacyjna:

Właśnie kłopot polega na tym, że karta nie jest żadną legitymacją ani
identyfikatorem. Jeśli ktoś pokazuje mi kartę, nie świadczy to bynajmniej o
jego członkostwie w ZHP - to może być karta kogoś innego albo nawet jego
własna, ale od dwóch lat nieaktualna. A jeśli punkt ma łączność online z
Ewidencją, żeby sprawdzać członkostwo na bieżąco, może to robić po PESEL-u
i karta jest wtedy po nic.

- Przychodzi człowiek do sklepu 4 żywioły i chce kupić mundur, po to żeby
> pójść do hipermarketu i udając harcerza zbierać datki. A tu figa, bo mundur
> można kupić tylko posiadając legitymację (swoją lub dziecka).

Mundury sprzedają  również inne sklepy niż 4Ż, niezwiązane ze strukturami
Związku, prowadzone przez cywilnych właścicieli. Każdy z nich ma mieć łącze
z Ewidencją?

- Z okazji Zlotu Harcerstwa Polskiego Prezydent RP przekazał dla każdego
> harcerza jednorazowe kieszonkowe w wysokości 25 zł na cukierki. Harcerze
> wypłacają sobie te pieniądze za pomocą kart magnetycznych

Ten przypadek może faktycznie zadziałać.

- Wędrownicza Watra może się odbyć się na super atrakcyjnym terenie (w
> Szczelińcu), ale zarządca terenu rząda rygorystycznej kontroli kto
> przebywa na
> terenie zlotu. Uczestnicy zapisują się z wykorzystaniem swoich numerów
> ewidencyjnych, a na teren zlotu można wejść wyłącznie przy pomocy karty
> (kto
> nie ma karty nie wchodzi)

W czym jest to lepsze od legitymowania się książeczkami harcerskimi? W
których jest zdjęcie i (przynajmniej teoretycznie) bieżące potwierdzenie
członkostwa?

 [...]
> Ale nawet jeżeli chcesz pozostać Amiszem, to sprawę można przedstawić też
> tak:
>
> Członek ZHP ma obowiązek posiadać legitymację w formie karty magnetycznej,
> która jest ważna 3 lata, koszt wyprodukowania legitymacji wynosi 6 zł. I
> tyle.
>
> Nie zgadzasz się na takie warunki? Możesz wystąpić.

Karta nie jest legitymacją, niczego sama nie potwierdza. A z tego, co
pytałem, Główna Kwatera stanowczo odcina się od stanowiska "uchwaliliśmy
cośtam, bo możemy, a jak komuś się nie podoba, może odejść".
--
hm. Andrzej Sawuła HR
Komendant Hufca ZHP Gdańsk Wrzeszcz-Oliwa