[Czuwaj] Karty członkowskie...

Pią, 27 Kwi 2012, 12:52:23 CEST

> W czym jest to lepsze od legitymowania się książeczkami harcerskimi? W
> których jest zdjęcie i (przynajmniej teoretycznie) bieżące potwierdzenie
> członkostwa?

W tym samym co kupowanie biletu w automacie od kupowania go od kierowcy.

W tym samym co przechodzenie przez automatyczne bramki w metrze od kasowania
biletu i wpuszczaniu przez pana dozorcę.

W tym samym wreszcie co krzesiwo od zapałek

> Mundury sprzedają  również inne sklepy niż 4Ż, niezwiązane ze strukturami
> Związku, prowadzone przez cywilnych właścicieli. Każdy z nich ma mieć łącze
> z Ewidencją?

No, ale widzisz, napisałem Ci, że możemy się tak bawić cały dzień. To nie ma
sensu. Mam od ręki wymyślać gotowe koncepty ze wszystkimi możliwościami i
problemami rozwiązanymi?

Przychodzi mi do głowy mnóstwo możliwości jakie daje takie rozwiązanie, a
także całe nowe horyzonty, które będą możliwe jeżeli to rozwiązanie się
upowszechni i te pierwsze karty zostaną zastąpione innymi ze zdjęciem, chipem
dającym możliwości o jakich pisze Sikor, ale nie oczekuj, że przygotuje gotowy
plan i streszczę go w 3 zdaniach, tak, że nie będzie się do czego przyczepić.

> Właśnie kłopot polega na tym, że karta nie jest żadną legitymacją ani
> identyfikatorem. Jeśli ktoś pokazuje mi kartę, nie świadczy to bynajmniej o
> jego członkostwie w ZHP - to może być karta kogoś innego albo nawet jego
> własna, ale od dwóch lat nieaktualna.

Zawsze, zawsze, zawsze będą możliwości oszukiwania i nadużyć. Polacy złamali
wojskowe szyfry w 1920 i w 1940, ludzie biorą kredyty na fałszywe dokumenty
itd, itp.

Na pewno to taka karta jest o wiele lepszą możliwością identyfikacji niż obecna
książeczka, którą każdy może kupić sobie w sklepie i wypełnić dowolnymi
danymi, wklejając dowolne zdjęcie. I przede wszystkim to jest ogromny korok
naprzód z możliwością dalszego rozwoju. Tak to widzę.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net