RE: [Czuwaj] Karty członkowskie...

Jędrula jkuny w interia.pl
Pią, 27 Kwi 2012, 12:33:50 CEST

Dowód osobisty jest obecnie za darmo ;)

Jędrzej

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net [mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Marcin Bednarski
Sent: Friday, April 27, 2012 12:04 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Karty członkowskie...

Funkcja legitymacyjna:

- Przychodzi człowiek do sklepu 4 żywioły i chce kupić mundur, po to żeby pójść do hipermarketu i udając harcerza zbierać datki. A tu figa, bo mundur można kupić tylko posiadając legitymację (swoją lub dziecka).

- Z okazji Zlotu Harcerstwa Polskiego Prezydent RP przekazał dla każdego harcerza jednorazowe kieszonkowe w wysokości 25 zł na cukierki. Harcerze wypłacają sobie te pieniądze za pomocą kart magnetycznych

- Wędrownicza Watra może się odbyć się na super atrakcyjnym terenie (w Szczelińcu), ale zarządca terenu rząda rygorystycznej kontroli kto przebywa na terenie zlotu. Uczestnicy zapisują się z wykorzystaniem swoich numerów ewidencyjnych, a na teren zlotu można wejść wyłącznie przy pomocy karty (kto nie ma karty nie wchodzi)

I wiesz, ja mogę Ci cały dzień wymyślać bardziej lub mniej prawdopodobne rzeczy, które można zrobić z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a Ty będziesz pisał, że to niemożliwe, tamto się nie uda, tak to nigdy nie było. Bo jak ktoś a prori odrzuca taki pomysł, to nic go nie przekona. A bo to było nam źle w musztardach z chińskimi siekierkami? A teraz te Fiskarsy i spódnice, w których dziewczyny nie wyglądają jak uchodźcy, a fe...nowomodna zglinizna...

Generalnie zarzucanie komuś, że stwarza system dający jakiekolwiek dodatkowe możliwości, wydaje mi się bez sensu. W zdecydowanej większości przypadków więcej możliwości oznacza tylko pozytywy

Ale nawet jeżeli chcesz pozostać Amiszem, to sprawę można przedstawić też tak:

Członek ZHP ma obowiązek posiadać legitymację w formie karty magnetycznej, która jest ważna 3 lata, koszt wyprodukowania legitymacji wynosi 6 zł. I tyle.

Nie zgadzasz się na takie warunki? Możesz wystąpić.

Uważasz, że  władza ZHP oszukała obecnych członków, nadużywa swoich kompetencji wprowadzając taką formę? Powiedz to swojemu delegatowi na Zjazd ZHP niech nich więcej nie wybierają. I tyle.

Mnie jako Polaka nikt nie pytał czy chcę mieć dowód osobisty, a on kosztuje 30 zł i też ma okresową ważność. Zostało mi to narzucone siłą, aaaaaaa....

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net