[Czuwaj] Karty członkowskie...

Pią, 27 Kwi 2012, 15:01:23 CEST

> 39. Jestem z zawodu programistą. To tak pod kątem Amisza.

Wiesz, można np. programować w COBOLU ;D

Żart, żart, żart, proszę nie traktować tego poważnie jako chęć obrażenie

> Mylisz się. Karta kredytowa nie identyfikuje użytkownika.

Wydaje mi się, że trochę w pojęciach się mijamy. Oczywiście, że identyfikowana
jest karta, a nie ktoś kto się nią posługuje. No, ale o to właśnie chodzi, to
na początek wystarczy.

Rozumiem, że każda taka karta ma unikalny identyfikator na tymże pasku, bo jak
inaczej by działał prepaid i to właśnie można wykorzystać do identyfikacji
konkretnego harcerza.

Oczywiście, że to jest identyfikacja ułomna, bo ktoś inny może się posłużyć
kartą kolegi ale to nie jedyna taka sytuacja w życiu. Legitymacje szkolne i
prawa jazdy można kupić na bazarku niedaleko mnie, ale co z tego? Nadal są
dokumentami, które się honoruje.

W sytuacji kiedy karty są wydawane centralnie na podstawie Ewidencji, to
pomijając sytuacje złej woli, wydaje mi się bardzo, bardzo prawdopodobne, że
osoba posługująca się konkretną kartą będzie właśnie tą osobą.

Nie ma przecież żadnej 100% metody identyfikacji osoby. Trzeba dobierać system
do zastosowań którym ma służyć. Weźmy podpis elektroniczny - obsługuję pewną
szkołę, w której oczywiście są wprowadzone procedury bezpieczeństwa itp, ale
wszystkie dokumenty księgowe i tak podpisuje pani referent, która dysponuje
wszystkimi kartami w szkole. Dlaczego? Bo dyrektor nie ma głowy do łażenia do
księgowości i podpisywania każdego przelewu, a Pani referent i tak robiła to
przez 20 lat sama, także nikt ją o złą wolę nie posądza.

Naprawdę adekwatny wydaje mi się przykład z kartą do Makro czy Selgrosa (brak
zdjęcia, można sobie pożyczać itp)

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net