[Czuwaj] Re: Re: karty cz³onkowskie

Marcin Skocz skocz w post.pl
Sob, 28 Kwi 2012, 00:07:01 CEST

Zaskoczy³a mnie dzi¶ ilo¶æ maili. Liczy³em na ciekaw± dyskusjê, wiêkszo¶æ
argumentów powtórzy³a siê jednak co najmniej po kilka razy. Jak nie ma nic
nowego do powiedzenia, to mo¿e nie ma co i¶æ na ilo¶æ?

Dla mnie sprawa jest prosta - nowe karty nie ró¿ni± siê jako¶ bardzo cen± od
ksi±¿eczek harcerskich.Zmiana by³aby sensowna, bo coraz mniej ¶rodowisk
u¿ywa ksi±¿eczek, s± nieporêczne i generalnie wygl±daj± jak z lat 70-tych -
co akurat nie jest zachêcaj±ce.

Wykaz szlachectw, nagród itp. mo¿e byæ w ewidencji i nie musi byæ na karcie
- jak kiedy¶ bêdzie, to super. Ale nie ma takiej potrzeby - nigdy na ¿adnym
rajdzie, konferencji czy innym spotkaniu nie widzia³em, ¿eby ktokolwiek
komukolwiek ksi±¿eczkê przegl±da³ w poszukiwaniu informacji.

BRE finansuje pierwszy rzut? Super, udane poszukiwanie sponsora. Na plus dla
szukaj±cego. A ¿e BRE mo¿e przy okazji ma logo na karcie - tym lepiej dla
BRE, mo¿e drugi rzut te¿ zrobi.

Co do finansowania kolejnych rzutów - liczê na BRE ;-) Jako komendantowi
hufca jednak nie podoba mi siê pomys³ obci±¿ania jednostek w sposób inny ni¿
sk³adki. Mam oko³o 1000 cz³onków w hufcu, co przy 8,00 z³ na osobê daje 8000,
00 z³. Czyli oko³o 2666,00 na rok. Damy radê, nie s± to wielkie pieni±dze,
skoro ¶rednie miesiêczne (!) koszty w hufcu to ponad 10 razy tyle bez HAL.
Wiêc i problem jest nieco nadmuchany.

Zastanawia mnie sk±d tyle w tym emocji? Mamy wiêksze problemy - nadal
oble¶ne mundury, których dzieciaki siê wstydz± (kto widzia³, ¿eby zdrowy 12
latek wk³ada³ koszulê w spodnie? O ile oczywi¶cie mama go nie ubiera...);
metodykê harcersk±, której nie stosujemy (ile dru¿yn ma prawdziwie
funkcjonalny system zastêpowy?); spadek liczebny (i to nadal powa¿ny);
problemy z miejscami na zbiórki (ok, to mniejszy kaliber, ale powiedzcie to
dru¿ynowym, którzy robi± zbiórki na korytarzu); polityzacja organizacji (to
jak na uniwersytecie - na ¿adnym z top10 w³adzy nie wybieraj± profesorzy. I
mo¿e to nale¿y przemy¶leæ...) i jej pok³osie w postaci rozgrywek
wewnêtrznych zamiast solidnej pracy. Mo¿emy dyskutowaæ i mieæ ró¿ne zdania,
ale trochê wiêcej luzu :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Skocz
komendant hufca Wroc³aw ;-)