Re: [Czuwaj] Re: karty cz³onkowskie

Piotr Ko³odziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Nie, 29 Kwi 2012, 08:41:53 CEST

Ale nie popadajmy te¿ w drug± skrajno¶æ.
Dla mnie to wogóle trochê kosmiczne.  By³em w dwóch organizacjach i
zacz±³em swoj± harcersk± przygodê gdzie¶ w 86 roku. Nigdy nie mia³em
okazji wylegimitymowaæ siê ¿adn± legitymacj±. Nawet gdy takow±
posiada³em, to raczej ¿eby spamiêtaæ w³asne dokonania, ni¿ ¿eby co¶ z
niej pomoc± za³atwiæ.
Co do przyk³adu z wej¶ciem na zlot, to te¿nie mogê zrozumieæ. Moje
harcerstwo by³o zawsze otwarte, a nie ekskluzywne. To znaczy, ¿e ka¿dy
niezale¿nie od tego, czy mia³ legitymacjê, czy nie by³ chêtnie
zapraszany do wszelakiej dzia³alno¶ci. Nikt nikomu nie patrzy³ w
papiery na wej¶ciu...Zni¿ki na mundur, który i tak nie nadaje siê do
niczego poza noszeneim w charakterze munduru, to jest bezsensu.
Przecie¿ sprzeda¿ i tak dotyczy tylko harcerzy, wiêc wystarczy opu¶cic
cenê. G³odówka, decathlon - jak dla mnie to nie zni¿kami powinni¶my
utrzymywaæ dobrostan organizacji, tylko zup³enie czym innym. Nie
chci³abym, ¿eby kto¶ kiedy¶ powiedzia³, ¿e jest harcerzem, bo ma wiele
zni¿ek i tanie wyjazdy, wiêc to siê po prostu op³aca.

Ponadto chc±c byæ bardziej nowoczesnym i stosowaæ nowe instrumenty
marketingowe, to taka karta ¶wietnie by siê sprawdza³a w jakiej¶
Mensie, lub Yacht Clubie w Monaco. S± tysi±ce chêtnych , trudnsiê
dostaæ i posiadanie karty cz³onkowskiej jest oznak± wielkiego
spelndoru jaki sp³ywa na posiadacza.

Obserwuj±c spadek liczebny naszej organizacji od 2000 a tak¿e patrz±c
z jakim zapa³em wszyscy chc± sie daæ zewidencjonowæ, to my raczej
powinni¶my przyj±c odrotony model. Wciskaæ karty "cz³onkowskie" komu
siê da,krewnym, znajomym z klasy harcerzy, zrobiæ sprawno¶æ
"akwizytora harcerskiego"  - a nu¿ kto¶ siê zainteresuje, ni¿ stawiaæ
na bramce "wikidaj³ê-kanara" .
Nie wiem sk±d w nas to imperialne mniemanie o sobie, ¿e wszyscy wal±
drzwiami i oknami, a my nie mo¿emy siê opêdziæ...Jeste¶my raczej
organizacj± w permanentnym kryzysei liczebno¶ciowym i to nie karta ma
zatrzymaæ ludzi.

Kwestie prawne i osobowe zupe³nie mnie nie stresuj±, chcia¿
rzeczywi¶cie mo¿na by³o przewidzieæ w jakim kierunku bêdzie siê
uzewnêrznia³ opór i te elementy lepiej opisaæ w materia³ach. Zatem
ogólnie jak dla mnie to te karty cz³onkowskie to jaki¶ problem
piêciorzêdny naszej organizacji.

admiral

W dniu 27 kwietnia 2012 16:26 u¿ytkownik seascout <czwartak w gmail.com> napisa³: