[Czuwaj] Spis zhp - jestem więc za ACTA!!!

Rafał Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Sob, 11 Lut 2012, 13:17:36 CET

Witajcie,

Dnia 11.02.2012 01:34 użytkownik „Marcin Bednarski”
<parasol w harcerstwo.net> napisał:

>Naprawdę, Rafale? Naprawdę będziecie sankcjonować drużynowego, który
>wypełniając spis, jak rozumiem z wcześniejszego maila Darka Brzuski, robi
>rzeczy, do których nie jest zobowiązany?
o nie - nie o to chodzi i nie o tym pisalem!
Będziemy zadawali pytania wszystkim administratorom (może się zdarzyc ze
tez
druzynowym), dlaczego PRZEKROCZYLI SWOJE KOMPETENCJE SZCZEGÓLNIE JEŚLI
POSWIADCZYLI NIEPRAWDE przyjmujac do swojej jednostki (np. druzyny)
osoby, które wyraznie widac nie maja najmniejszych szans być czlonkiem
jednostki (druzyny) zarzadzanej przez takiego administratora bo jak
wyraznie widac z nr PESEL maja lat np. 30, choc w przypadku
druha Przewodniczacego to nawet wiecej niż 30.

>A dysponujesz jakimś pisemnym poświadczeniem zapoznania się z regulaminem
>tego
>narzędzia oraz oświadczeniem o poddaniu się wspomnianym przez Ciebie
>sankcjom?
>Albo chociaż potwierdzenie zapoznania się z instrukcją?
a Ty zapoznales się z instrukcja obslugi tej aplikacji? I zarzadzeniami
dotyczacymi funkcjonowania ewidencji ZHP? Mam nadzieje, ze zrobil to
Twój komendant hufca.

>Istotnie uważasz, że celowo w tym narzędziu, o którym rozmawiamy jest
>według
>Ciebie możliwość przyjęcia Przewodniczącego ZHP, Naczelnika, Komendanta
>Chorągwi czy Hufca do gromady zuchowej lub drużyny harcerskiej? Czy to
>jest
>jednak może niedoskonałość tej aplikacji? It's not a bug it's feature!
ja nie uwazam - ja wiem! Bo ta funkcjonalnosc była zablokowana w aplikacji
ewidencji, a CELOWO zostala odblokowana żeby ULATWIC weryfikacje stanu
osobowego przede wszystkim druzynowym

>I czy ja dobrze rozumiem, że jak ktoś się POMYLI przy klikaniu tam i
>przyjmie
>do drużyny, to już nie może tego cofnąć? Czy to nie trochę bez sensu?
Marcin!
Ja rozumiem, ze Ty nie pracowales z aplikacja WSL?
Bo tak wnosze, ze tego co napisales. To ja może opisze jak wyglada ta
funkcjonalnosc, a niech wszyscy potem powiedza, czy można się POMYLIC
robiac te KILKA KLIKNIEC, a nie JEDNO KLIKNIECIE.
Oto najpierw w okno szukaj trzeba wpisac nazwisko szukanej osoby
i wtedy kontekstowo wyswietla się Kowalscy roznicy się imionami
i peselami - i dlatego wlasnie musi wyswietlac się pesel, abysmy
wybrali wlasciwego Jana Kowalskiego!!!!
To jest PIERWSZE KLIKNIECIE
Jeśli ta osoba już zostala wpisana do ewidencji system wyswietla OK.
System przypisuje log systemowy do tego zdarzenia przypisany
do administratora, który wykonal taka aktywnosc (czyli zostaje
trwaly slad).
Nastepnie trzeba wykonac DRUGIE KLIKNIECIE klawiszem >>
i wtedy system wyswietla podstawowy status tej szukanej osoby
w ewidencji:
{1000000000000}

czyli nazwisko, imiona, ilosc lat (a już nie PESEL!!!), status w ewidencji,
nazwa jednostki z przydzialem sluzbowym, numer identyfikacyjny tej
jednostki.
System przypisuje log systemowy do tego zdarzenia przypisany
do administratora, który wykonal taka aktywnosc (czyli zostaje
trwaly slad).
I wtedy trzeba wykonac TRZECIE KLIKNIECIE klawiszem PRZYJMIJ,

aby przyjac ta osobe do jednostki do ktorej ma się uprawnienia
administratora (czyli np. do swojej druzyny bedac druzynowym
i majac uprawnienia administratora nadane przez komendanta hufca)
i nastepuje przyjecie tej osoby do tej jednostki
System przypisuje log systemowy do tego zdarzenia przypisany
do administratora, który wykonal taka aktywnosc (czyli zostaje
trwaly slad).
Dopiero teraz po wykonaniu wpisania nazwiska i weryfikacji

wlasciwej osoby poprzez PESEL, TRZECH KLKNIECIACH osoba zostaje
przyjeta przez administratora na stan swojej jednostki i teraz
administrator dostaje dostep do danych osobowych tej przepisanej
osoby.

CZY DALEJ UWAZASZ, ZE MOŻNA SIĘ POMYLIC WYKONUJAC TO WPISANIE
NAZWISKA I TRZY KLIKNIECIA?

Jestem w stanie uwierzyc, ze może się zdarzyc sytuacja,
która opisal przed chwila na liscie phm. Gabriel Filipiak,
kiedy nazywajaca się tak samo jak jego harcerka druhne
przypisal do swojej druzyny. Ale dal znac o tym administratorowi
wyzszego szczebla i sprawa zostala wyjasniona. Dane tej
druhny ciagle zostaly w ewidencji, nie wyciekly na zewnatrz,
administratorzy o odpowiednich uprawnieniach zalatwili
pomylke. I co najwazniejsze: wszystko odbylo się
w dobrej wierze!
Ale czy można porownac ta sytuacje z przepisaniem powszechnie
znanego Przewodniczacego ZHP?

I żeby było jasne - nikt nie zamierza stosowac ZADNYCH SANKCJI
w sytuacji opisanej przez phm. Gabriela Filipiaka. Natomiast
kazda taka sytuacje trzeba wyjasnic, abysmy mieli pewnosc.

> Może w
>ten sposób wyjdzie te 120 tysięcy członków.
to już chyba pozwoliles sobie na drobna zlosliwosc:-(
Ale odpowiedz jest jednoznaczna: nie wyjzdzie bo przeniesienie
czlonka ZHP z jednej jednotki do drugiej pomniejsza automatycznie
stan liczebny tej pierwszej jednostki i podwyzsza stan drugiej

>I odpowiedz sobie na pytanie czy dla powodzenia kolejnego spisu jest
>rozsądne
>straszenie sankcjami i wytaczanie takich strasznych dział jak
>poświadczenie
>nieprawdy? Ja bym następnym razem odmówił wzięcia na siebie takiej
>odpowiedzialności i co? Będzie się rachmistrzów zatrudniać?
dlatego my nikogo nie straszymy sankcjami tak ot sobie! Wlasnie
staralismy się ulatwic zycie druzynowym odblokowujac miedzy innymi
ta funkcjonalnosc podczas weryfikacji stanu liczebnego.
Zauwaz, ze o sankcjach napisalem kiedy zarzucono nam domniemanie
niezachowania bezpieczenstwa danych osobowych i zrobilem to tylko
dlatego, ze to niebezpieczenstwo istotnie może mieć miejsce
jeśli administrator zrobic cos w zlej wierze! I wbrew regulacjom
i prawu

>A tak już na marginesie, to wydaje mi się, że mam prawo wywiesić swoje
>wszystkie dane na drzwiach mieszkania, ale Tobie nie chcieć ich przekazać?
alez problem w tym, ze nie przekazujesz tych danych mnie, tylko
administratorowi ewidencji Twojej organizacji, do ktorej wyraziles
wole przystapienia. I organizacja w mysl Ustawy o stowarzyszeniach
ma prawo i obowiazek wymagac od Ciebie Twoich danych i je przetwarzac
w celach spelniania Twoich obowiazkow względem organizacji (chocby
mitycznych skladek), ale tez obowiazkow organizacji względem Ciebie
jak stopni, ksztalcenia, uczestnictwa w imprezach organizacji.
Wiec rozczaruje Cie: nie masz takiego prawa, aby nie dawac swoich
danych osobowych do ZHP chcac być czlonkiem ZHP.
A jeśli organizacja (w tym wypadku ZHP) ma ewidencje czlonkow
w wersji elektornicznej to trzeba takie dane osobowe jej przekazac.
ZHP zreszta nie jest jakims wyjątkiem posiadajacym elektroniczna
ewidencje czlonkow organizacji

Na koniec podziele się z Wami spostrzezeniem:
Ciekawe jest jednak inne spojrzenie na dane osobowe w tej organizacji,
gdzie Główna
Kwatera ZHP istnieje na rozdrożu i niezależnie od tego jaki kierunek
wybierze zawsze
będzie mogła być skrytykowana. Z jednej strony jest silna frakcja
instruktorska naciskająca
na ułatwienia w systemie ewidencyjnym – która nawet postulowała by można
się było
logować korzystając z identyfikatora, jakim jest adres e-mail w domenie
zhp.net.pl,
a z drugiej strony są osoby nadużywające ustawy o ochronie danych
osobowych
do swoistego straszenia, jakie to zagrożenia stanowi system Ewidencja
ZHP. Co ciekawsze
można system zamknąć w pancernej szafie i wpuszczać do niego ludzi za
pomocą skanów
siatkówki – nie zmienia to w żadnym wypadku faktu, że Ci którzy będą
stosować tak
wymyślne i bezpieczne zabezpieczanie mogą złamać procedury i wynieść
dane….

Nie dajmy się wiec zwariowac bo dane osobowe przetwarzamy w ZHP
od zawsze, chocby wpisujac je na kartach obozowych, ale w ewidencji ZHP
mamy je zdecydowanie lepiej zabezpieczone niż do tej pory.
I tak należy to rozumiec i tak należy to tlumaczyc harcerzom
i ich rodzicom.

CZUWAJ!
R. Bednarczyk
hm. Rafał Bednarczyk
członek GK ZHP, komisarz zagraniczny ZHP
Związek Harcerstwa Polskiego
ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
www.zhp.pl