[Czuwaj] Spis zhp - jestem więc za ACTA!!!

Rafał Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Sob, 11 Lut 2012, 17:41:09 CET

Witam wszystkich,

Dnia 11.02.2012 15:00 użytkownik „kasia w wawrzyszew.net”
<kasia w wawrzyszew.net> napisał:

>Druhu Rafale - żeby była jasność - nie mam zamiaru robić teraz figli w
>spisie.
Druhno Katarzyno - już przeciez przeniosla Druha Przewodniczacego
na Zoliborz - oto wpis loga systemowego o Druhny dzialaniu:
2012-02-10 21:20:29::DELĄŻEK KATARZYNA (jej PESEL)>>Przejęcie osoby
[Przyjmij osobę]
a potem nie wiedzac co zrobic usunela Go Druhna z ewidencji ZHP - oto wpis
loga
systemowego o Druhny dzialaniu:

2012-02-10 21:22:15::DELĄŻEK KATARZYNA (jej PESEL)>>Usuwanie danych

to jest udokumentowane i trzeba wyraznie powiedziec, ze to jest zle
postepowanie i to Druhna tak postapila

> Po prostu sygnalizuję, że istnieje ryzyko takich zachowań. W
>poprzednim mailu padł przykład pomyłki, która na szczęście została
>zauważona i poprawiona.
tu nie ma ma mowy o tym, ze to była pomylka - ktos zrobil
4 opisane przeze mnie klikniecia w poprzednim mailu przez pomylke?
A nawet jeśli przyjmiemy, ze to pomylka to można się do niej
przyznac i sprobowac to zalatwic w pozytywnym duchu (jak zrobil
to Druh Filip cytowany wczesniej) albo publicznie probowac
zarzucic brak bezpieczenstwa systemu ewidencji.
Proszę wiec mierzyc sprawy odpowiednia miara

> Sama nieopacznie prawie dodałam jakąś inną harcerkę
>do spisu mojej drużyny.
>Dziwi mnie tylko postawa podobna do komendanta chorągwi, czyli
>zastraszanie
>mnie. Zachował się druh po prostu niegrzecznie i niekulturalnie.
ja się zachowalem niegrzecznie i niekulturalnie? A dlaczego?
Bo uswiadomilem, ze popelnila Druhna przekroczenie swoich uprawnien,
zadrwila sobie Druhna z Przewodniczacego ZHP i napisalem niemila
prawde, ze za to groza konsekwencje? Gdzie tu brak kultury z mojej strony?

>A sprawa udostępniania danych jest właśnie taka, jaką opisał Marcin
>Bednarski. Udostępniam je władzom ZHP, a nie wszystkim drużynowym w naszej
>organizacji. I właśnie na to się nie zgadzam.
po pierwsze to tego Marcin Bednarski nie napisal - napisal co innego,
proszę sprawdzic.
Po drugie nie da się udostepnic swoich danych wladzom ZHP,
a nie udostepnic reszcie administratorow, z których czesc na pewno
to sa druzynowi. Bo po to sa administratorami żeby byli
osobami zaufania spolecznego do zarzadzania danymi - może raczej
zastanowmy się nad tym co zrobic, żeby mogla Druhna zaufac druzynowym
w naszej organizacji.
Po trzecie już w tej chwili udostepnia Druhna kolosalna ilosc
swoich danych osobowych dobrowolnie wszystkim druzynowym ZHP
na stronie internetowej powszechnie dostepnej, która cytowalem
w poprzednim mailu. Dlaczego wiec godzi się Druhna na powszechne
udostepnienie swoich danyc na stronie, a nie w zabezpieczonym
systemie ewidencji ZHP dla ograniczonej do administratorow
spolecznosci?

>To o czym napisał Darek Brzuska (a czego też jestem świadoma) - czyli
>sprawa rozwiązywania drużyn - też mnie dziwi. Dlaczego więc w naszym
>związku stosuje się takie metody straszenia młodych drużynowych? I
>dlaczego
>komendant hufca rozsyła to drużynowym?
nie wiem - nikt z GK ZHP tego nie wymagal. Ale probujac zrozumiec
sytuacje w pozytywnym duchu probuje zrozumiec, ze w choragwi stolecznej
ewidencja ZHP była najwolniej wypelniana przez hufce, szczepy i
druzynowych,
gdzie jest 27 hufcow i ciagle od polowy listopada 2011 kiedy rozpoczelismy
spis liczebny ciagle 4 hufce go nawet nie zaczely, a ciagle 23 hufce
jeszcze nie zakonczyly spisu.
To najgorszy wynik w calym ZHP i może dlatego w swojej desperacji

komenda choragwi chciala jakas ta sytuacje zmienic na lepsze.
Być może zle się do tego zabrala, ale warto zadac sobie pytanie
dlaczego najmniej w Polsce wykluczony cyfrowo teren ma najwiekszy
problem z elektronicznym spisem. Dla mnie to bardzo przykre
bo to moja macierzysta choragiew:-(((

>A swoje wątpliwości zgłoszę osobom odpowiedzialnym za spis. Niech się druh
>nie martwi.
ja odpowiadam z GK ZHP na spis. Dlatego tez o tym dyskutuje

CZUWAJ!
R. Bednarczyk
hm. Rafał Bednarczyk
członek GK ZHP, komisarz zagraniczny ZHP
Związek Harcerstwa Polskiego
ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
www.zhp.pl