RE: [Czuwaj] Kto może być członkiem drużyny?

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Pią, 13 Sty 2012, 15:59:27 CET

Zobacz uchwałę nr 19/XXXIII RN ZHP  z 18 czerwca 2006 r.  w sprawie systemu
metodycznego ZHP.
Fragmenty:

II. Przynależność członków zwyczajnych do poszczególnych grup metodycznych
1. Grupami członkowskimi, które stanowią jednocześnie grupy metodyczne są:
- zuchy - członkowie w wieku 6-10 lat, pracujący metodyką zuchową;
- harcerki i harcerze - członkowie w wieku 10-13 lat, pracujący metodyką
harcerską;
- harcerki starsze i harcerze starsi - członkowie w wieku 13-16 lat,
pracujący metodyką starszoharcerską;
- wędrowniczki i wędrownicy - członkowie w wieku 16-25 lat, pracujący
metodyką wędrowniczą.

III. Przynależność członków zwyczajnych do poszczególnych jednostek
organizacyjnych
1. Jednostkami organizacyjnymi właściwymi dla członków są:
- gromada zuchowa - dla zuchów,
- drużyna harcerska - dla harcerek i harcerzy,
- drużyna starszoharcerska - dla harcerek starszych i harcerzy starszych,
- drużyna wędrownicza - dla wędrowniczek i wędrowników,
- hufiec, chorągiew lub Główna Kwatera ZHP - dla instruktorek i
instruktorów, starszyzny oraz seniorów.
2. Dopuszcza się powoływanie drużyn wielopoziomowych - dla członków
działających w małych grupach (np. szóstkach, zastępach, patrolach) z co
najmniej dwóch grup metodycznych następujących po sobie.

Jasne?
GC