Re: [Czuwaj] Kto może być członkiem drużyny?

Szymon Gackowski szymon.gackowski w gmail.com
Pią, 13 Sty 2012, 15:57:08 CET

W "podstawach metodyki starszoharcerskiej" jest napisane, że drużyna
starszoharcerska zrzesza osoby w wieku gimnazjalnym, czyli 13-16 lat.
Jeśli pytasz czy są jakieś ograniczenia odnośnie tego, kto może należeć do
drużyny, to nie sądzę. Przecież komuś, kto skończył 16 lat nie powiemy
"dzięki, do widzenia", szczególnie, jeśli nie ma możliwości pójścia gdzie
indziej.
Pion metodyczny, w którym pracujesz ma ułatwić pracę z drużyną. Zatem jeśli
mamy większość osób w wieku gimnazjalnym, wiadomo, że metodyka
starszoharcerska powinna być najlepiej do nich dopasowana. Ale nigdy nie
słyszałem o jakichś ograniczeniach. Tu raczej funkcjonuje zdrowy rozsądek.
Trochę koloryzując: wiadomo, że nie będziemy pracowali z zuchem metodyką
starszoharcerską, prawda? :)