Re: [Czuwaj] RE: Legitymacja członkowska

Tomasz Rojek tomroj w gmail.com
Pią, 22 Cze 2012, 15:38:18 CEST

Taką mam wątpliwość na stronie zhp.pl/karta jest napisane, że karta
jest ważna przez 3 lata lub do utraty członkostwa. Ale to jest tylko
strona informacyjna. W regulaminie nie ma nic o tym co należy robić w
momencie utraty członkostwa. Jest tylko tyle, że ważna przez 3 lata i
dodatkowo "Regulamin zawiera wszystkie warunki posiadania karty
członkowskiej ZHP." Czyli po odejściu po np. 4 miesiącach, karta dalej
jest ważna i nie ma podstaw do jej anulowania?

A jaki status mają dotychczasowe legitymacje członkowskie (leg. zucha,
książeczki harcerskie i instruktorskie)? Czy one dalej są
potwierdzeniem bycia członkiem ZHP? Bo nie znalazłem nic co by je
znosiło. Czy wynika z tego, że organizator imprezy nie ma prawa żądać
udowodnienia członkostwa w ZHP przy pomocy karty i musi honorować
również książeczkę harcerską?

I jeszcze jedno "Koszt karty wynosi sześć złotych i jest ponoszony
przez właściwą jednostkę
organizacyjną". Co należy rozumieć przez właściwą jednostkę
organizacyjną i dlaczego hufiec a nie drużynę?

Czuwaj
Tomasz Rojek