[Czuwaj] OC

Barbara Wojtaszek barbaska.wojtaszek w gmail.com
Śro, 28 Mar 2012, 23:18:06 CEST

Ciagnac dalej ten watek: w przytoczonym artykule niepelnoletni sportowcy
zaczeli trening bez trenera i wydarzyla sie tragedia. Zbiorki zastepow w
druzynach w naszym szczepie tez czesto odbywaja sie bez instruktora
(aczkolwiek wiemy, co gdzie i kiedy robia, jestesmy pod telefonem albo w
odleglosci do 500 m, w miejscu pracy). Kilka dobrych lat temu na jakims
szkoleniu w Perkozie dh. Ania Poraj powiedziala, ze to jest ok, pod
warunkiem, ze mamy na to zgode na pismie od Rodzicow harcerek i harcerzy. W
naszym przypadku to jest taka zgoda na caly rok, zbierana we wrzesniu, o
tresci:

My niżej podpisani Rodzice / Opiekunowie prawni wyrażamy zgodę na
przynależność naszej córki ..............................................................do 1. Pilzneńskiej
Drużyny Harcerek Starszych "Zielona Jedynka". Zgadzamy się na uczęszczanie
naszego dziecka na zbiórki drużyny i zastępu, które mają miejsce w harcówce
(w LO lub SP) albo na terenie miasta Pilzna. Jesteśmy świadomi faktu, że
niektóre harcerskie działania (np. zbiórki zastępu) odbywają się bez opieki
osoby pełnoletniej.

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych naszej córki przez 1. PDHS
"Zielona Jedynka" w celach ewidencji, bezpieczeństwa w razie konieczności
udzielenia 1. pomocy oraz kontaktowych. W razie wystąpienia dziecka z
organizacji dane osobowe zostaną skasowane.

Wyrażamy również zgodę na publikację zdjęć i nagrań filmowych o treściach
harcerskich, z udziałem naszej córki, w galeriach internetowych, na portalu
YouTube oraz w prasie lokalnej - za każdym razem link do galerii czy też
nagrania będzie przesyłany e-mailem do Harcerki i każde zdjęcie czy filmik
będą w razie potrzeby usuwane na żądanie Harcerki lub Rodziców

Data, miejscowość i podpisy obojga Rodziców / Opiekunów prawnych

Tak sie zastanawiam, czy to aby na pewno wystarczy i czy jako organizacja
nie powinnismy calosciowo wypracowac jakiegos jednolitego dokumentu do
podpisania przez Rodzicow? Co na to prawnicy?

dzieki z gory za odpowiedzi
Barbara Wojtaszek, Pilzno