[Czuwaj] Pismo Skarbnika ZHP - składki

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Pon, 15 Kwi 2013, 10:29:58 CEST

Dh Januszu,
uprzejmie proszę o ponowne przeczytanie pisma które skierowałem do
'struktury' ZHP.
Tam wyraźnie wskazuje na istnienie de facto dwóch obowiązków: składkowego i
tzw. partycypacyjnego (który jest 'oderwany' od tego pierwszego w "swym
bycie" i powiązany jedynie w "swych narodzinach", tj. 31 grudnia powstaje w
odniesieniu do liczby członków danej jednostki (podstawowej i
terytorialnej)).
Taka interpretacja jedynie daje możliwość niesprzecznego rozumienia uchwały
nr 52 RN ZHP ze Statutem ZHP w zakresie, jak słusznie podniosłeś,
"przestarzałego" systemu składowego.
Mam nadzieję, że Rada Naczelna jeszcze tej kadencji znajdzie w sobie tyle
determinacji i odwagi, żeby ten system zmienić i mam nadzieję, że zrobi to
mądrze, tj. zachowując obecną i chyba dla każdego widoczną poprawę w
ściągalności w ramach tzw. obowiązku partycypacyjnego.

Już w najbliższym numerze CZUWAJ! będzie można poczytać o 'nowej - starej'
wizji obowiązku składkowego.
Niemniej już teraz serdecznie zapraszam do polemiki (i na litość boską żeby
była konstruktywna, tj. oparta na faktach, tezach badawczych itp. a nie na
opiniach), składania propozycji i pozytywnego 'oddziaływania' na RN ZHP w
tym zakresie.

AHA!
Pamiętajcie, że RN ZHP, GK ZHP, CKR ZHP i NSH ZHP to "Wasi" ludzie.
Szczególnie teraz kiedy wybieracie delegatów na 38 Zjazd ZHP. Zróbcie to
naprawdę przemyślanie. Błagam, jako przedstawiciel jednej z władz
naczelnych, niech nie będą to ludzie jadący "w nagrodę", "za zasługi" lub
"bo zawsze jeździli". Niech będą to 'niepokorni' acz inteligentni, mądrzy
ludzie.
Wiecie trochę tęsknie za 'fermentem' tzw.  Trójkąta Klepacza, za tzw. Strefą
51...
Jest 8 miesięcy do Zjazdu i nie ma żadnego 'merytorycznego obstrzału' GK'i i
innych władz naczelnych...
7 czy nawet 50 głów nie wymyśli tyle dobrego co kilkaset lub kilka tysięcy.
PS. Prośba tylko o merytorykę i życzliwość (tego nam zawsze nieco brakuje
:P)

Lucjan Brudzyński
M: 604 124 750
E: lucbru w wp.pl