[Czuwaj] Petycja do Rady Naczelnej ZHP Piotr Kołodziejczyk

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pon, 29 Cze 2015, 14:14:33 CEST

Nie  - wstrzemięźliwość to umiejętność
powstrzymania się od czegoś lub zachowania w czymś umiaru.
Tak - wstrzemięźliwość dopuszcza "użycie"
(we wszystkich "formach" ).

Dlatego abstynencja to forma wstrzemięźliwości, a nie odwrotnie.

Ale należy pamiętać jaka była - i jest - istota takiej a nie innej
formy wyrażania wstrzemięźliwości,
jaka przyjęło harcerstwo.

Jeśli odrzucimy abstynencję
to jak inaczej ma być wyrażana wstrzemięźliwość ?

Czesław