[Czuwaj] Petycja do Rady Naczelnej ZHP Piotr Ko³odziejczyk

Damian Grzegorczyk damianslonek w gmail.com
Pon, 29 Cze 2015, 14:35:47 CEST

Rafale,
ja równie¿ chcê sobie odpowiedzieæ na to pytanie razem z ca³± organizacj±.
Abstynencja, czy trze¼wo¶æ. Aktualna dyskusja toczy siê wokó³ zmiany
redakcji ca³ego PiPH i stawiane s± ró¿ne inne pytania, kreowane s±
przeró¿ne modele PiPH. To sta³o siê ju¿ w tym momencie niebezpieczne wg
mnie, na podstawie wniosków zebranych przez zespó³ (póki co jedyny materia
dostêpny na zhp.pl) oraz na podstawie dwóch debat.

Ja osobi¶cie nie chcê dyskutowaæ w tym momencie na ten temat, dopóki wokó³
mnie s± instruktorzy, którzy jad±c na wyprawê instruktorsk± hufca, kupuj±
za granic± S³owacki piwo i wódkê, otwieraj± piwo i pytaj± siê 16-latka, czy
te¿ chce. Po (mojej) interwencji u hufcowego, wymierzona kara staje siê
tylko sztuk± dla sztuki, bo w konsekwencji nic nie zrobiono, a
instruktor-piwosz zostaje po roku harcmistrzem. Wokó³ niego zbiera siê
ekipa m³odych, który czuje bluesa, instruktor-piwosz jest wyluzowanym
facetem, wiêc m³odzie¿ do niego ci±gnie. Opisów ich imprez na pewno nie
chcecie czytaæ.

Takich instruktorów znam sporo, s± to ogólnie naprawdê super, fantastyczni
ludzie. Robi± wspania³e rzeczy, ale je¶li chodzi o system warto¶ci, to
pozostawiaj± wiele do ¿yczenia. I nie chodzi ju¿ o sam alkohol, ale o
zawi¶æ, agresjê, narcyzm, k³amstwa, pycha, itd. Zlekcewa¿enie jednego
punktu PH staje siê otwartymi drzwiami do kompletnego zlekcewa¿enia PH.

Nie wiem czy z takim gronem chcê rozmawiaæ. Dlatego chcê spauzowaæ aktualn±
rozmowê i rozpocz±æ wa¿niejsz±, podczas której mam nadziejê, ¿e bêdziemy
konsekwentni wobec warto¶ci, które mamy jasno i klarownie wypisane.
Oczekuje tego od wszystkich harcmistrzów od W³adz najwy¿szych, do struktury
hufca.

W dniu 29 czerwca 2015 14:14 u¿ytkownik harclot w poczta.onet.pl <
harclot w poczta.onet.pl> napisa³: