[Czuwaj] Petycja do Rady Naczelnej ZHP

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 29 Cze 2015, 15:50:37 CEST

Rafał
Oczywiście, że najpierw musimy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania
tyle, że do tego potrzebujemy dyskusji na odpowiednim poziomie.

I tu właściwie powinienem skończyć, jednak wiem, że zaraz zamiast
przemyśleń, pojawią się posty typu: Gardzisz innymi, wywyższasz się itd
itp...
Więc rozszerzę.

poziom dyskusji ćwik/samarytanka

druhu ale przecież wypić jedno piwo czy lampkę wina to nic złego...
Oczywiście, że nie. Jak ukończysz 18 lat, nie będziesz harcerzem to
spokojnie razem możemy skoczyć na piwko i pogadać o różnych rzeczach.

poziom pwd
druhu ale przecież wypić jedno piwo czy lampkę wina to nic złego...
Oczywiście że nie ale jako instruktor musisz zdawać sobie sprawę z tego
czym jest PH. Jest oczywiście zbiorem ideałów a właściwie to opisem ideału
do którego dążymy w pracy nad sobą. Pracujesz jako instruktor harcerski
więc wykorzystujesz w pracy metodę harcerską. Jednym z jej elementów jest
przykład osobisty. Najłatwiej go wykorzystywać właśnie przy pomocy 10
punktu PH. Tam zapisy sa proste i oczywiste. Zdecydowanie najłatwiejsze do
ilustrowania i oświatlania swojej postawy. To jest proste zero-jedynkowe
działanie. Pijesz ? Nie Palisz Nie. Tym sdamym pokazujesz że to całkiem
możliwe. I w ogóle prawie wszystko jest możliwe. Do tego wchodzisz na
ścieżkę wędrówki do szczęścia. Ćwiczysz swoją wstrzemięźliwość i siłę
woli. Dzięki osiągalności tych zakazów utwardzasz w sobie właściwe
poczucie własnej wartości. Mówisz tak - i tak jest. A więc możesz
wszystko...
To bardzo proste i dostępne narzędzie.

poziom hm
druhu ale przecież wypić jedno piwo czy lampkę wina to nic złego...
Oczywiście, że nie. Tyle, że (tu jest to co w pwd oraz):
Drobne słowo w naszym statucie sprawia, że musimy patrzeć na kwestię picia
i nie picia troszkę szerzej. Tym słowem jest patriotyczną...
To określenie wymaga od nas spojrzenia na problemy naszej Ojczyzny, pod
kątem tego na które z nich możemy mieć wpływ. Oczywiście, mamy wpływ na
wszystko, bo dzięki wychowywaniu myślących, świadomych obywateli, wpływamy
na to, co i jak się dzieje w Polsce jednak... Są sprawy szczególne. Do
nich możemy zaliczyć zwłaszcza 2. Karność i abstynencja. Co do karności to
sprawę pokrótce wyjaśniłem już tu:
http://www.hr.bci.pl/articles.php?article_id=472 Jeśli zaś chodzi o
abstynencję, to sprawa ma kolejne 2 aspekty. Jeden z nich to spadek.
Znaczna część podwalin naszej harcerskiej tożsamości to kwestia Elsów.
Zakończyli swoją działalność i weszli do ZHP, gdyż stwierdzili, że to jest
idealny system do osiągnięcia ich celów. Czy nam się to dzisiaj podoba czy
nie, to są częścią naszego fundamentu i dziedzictwa, a przez to powinniśmy
to w jakiś sposób szanować. Drugą kwestią jest polski problem z alkoholem,
czyli coś, co w pełni wiąże się z celami Elsów. Tu nie wystarczą proste
oświadczenia. Tak mamy problem w Polsce z alkoholem - nie nie mamy takiego
problemu. Tu należy wniknąć trochę głębiej np studiując materiały
PAŃSTWOWEJ AGENCJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH i z innych źródeł
(jestem spokojny że jest co studiować) Stamtąd możemy ściągnąć bezstronne
dane i zastanowić się, na ile nasze harcerskie wychowanie, może pomóc w
tej sprawie. Z mojego osobistego doświadczenia wychowawcy, stwierdzam, że
pomogłem paru dziesiątkom dzieci z rodzin z problemem alkoholowym. Możliwe
to było m.in. dzięki temu, że harcerze nie piją. Inaczej nie uzyskałbym
Ich zaufania.

I teraz proste pytanie. Na jakim poziomie toczy się dyskusja o PH ? Bo
obserwując argumenty to młodzik - ćwik.
Stąd petycja i próba zmiany świadomości dyskutujących, by dyskusja toczyła
się na poziomie hm.

To tak pokrótce.
Jeśli źle odczytałem intencje, to mnie pewnie Damian poprawi.

sikor