[Czuwaj] Petycja do Rady Naczelnej ZHP Piotr Ko³odziejczyk

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pon, 29 Cze 2015, 15:54:22 CEST

Karolu, przypomnê (poni¿ej) tylko tre¶æ uchwa³y.

Czes³aw

=================
Uchwa³a XXXVIII Zjazdu Zwi±zku Harcerstwa Polskiego z dnia 8 grudnia
2013 r. w sprawie Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego

Dostrzegaj±c konieczno¶æ dyskusji nad obecn± redakcj± Przyrzeczenia i
Prawa Harcerskiego, XXXVIII Zjazd ZHP zobowi±zuje:

1. Przewodnicz±cego ZHP do powo³ania zespo³u do spraw redakcji
Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego nie pó¼niej ni¿ do 1 marca 2014 r. W
sk³ad zespo³u wejdzie maksymalnie 17 delegatów na XXXVIII Zjazd ZHP
wybranych przez grupy delegatów z poszczególnych chor±gwi.

2. Zespó³ powo³any przez Przewodnicz±cego ZHP:
1) do wyboru przewodnicz±cego, który bêdzie kierowa³ prac± zespo³u.
2) by w swoich pracach uwzglêdni³:
2.a) umieszczenie w redakcji Prawa Harcerskiego warto¶ci takich jak
samokszta³cenie, gospodarno¶æ oraz sprawno¶æ fizyczna,
2.b) utrwalone w historii zapisy obowi±zuj±cych na przestrzeni ponad stu
lat ró¿nych redakcji Prawa Harcerskiego,
2.c) zmianê zamkniêtego katalogu drugiej czê¶ci punktu 10 obecnej
redakcji Prawa Harcerskiego na zapis ca³o¶ciowy, dotycz±cy wszystkich
na³ogów,
2.d) rewizjê kolejno¶ci punktów w dotychczasowej redakcji Prawa
Harcerskiego,
2.e) mo¿liwo¶æ utworzenia alternatywnej wersji Przyrzeczenia
Harcerskiego dla osób niewierz±cych,
2.f) zasadno¶æ odwo³ania do Przyrzeczenia w Prawie Harcerskim, je¶li
w Przyrzeczeniu Harcerskim zawarte jest ju¿ odniesienie do Prawa,
2.g) mo¿liwo¶æ rezygnacji z abstynencji,
2.h) opiniê wybranych przez siebie ekspertów,
2.i) inne kwestie, dotycz±ce Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego, które
zostan± zg³oszone podczas prac zespo³u,
3) do opracowania jednolitego projektu redakcji wraz z niezbêdnymi do
ewentualnej zmiany przepisów dokumentami nie pó¼niej ni¿ do 30 listopada
2014 r.,
4) do przedstawienia projektu w³adzom naczelnym nie pó¼niej ni¿ do 31
grudnia 2014 r.

3. Naczelnika ZHP:
1) do opublikowania otrzymanego projektu redakcji Przyrzeczenia i Prawa
Harcerskiego na stronie internetowej ZHP, w Komunikatach G³ównej Kwatery
ZHP oraz do przekazania go komendom chor±gwi i hufców,
2) do przeprowadzenia do 31 sierpnia 2015 r. powszechnej, ogólnopolskiej
dyskusji o projekcie
3) do przekazania wypracowanych projektów i wyników powszechnej,
ogólnopolskiej dyskusji do komisji statutowej.

Przewodnicz±cy
XXXVIII Zjazdu ZHP
hm. Krzysztof Pater

Wiêcej informacji o li¶cie Czuwaj