[Czuwaj] Petycja do Rady Naczelnej ZHP Piotr Kołodziejczyk

Damian Grzegorczyk damianslonek w gmail.com
Wto, 30 Cze 2015, 04:25:57 CEST

Karol,
może inaczej - kiedy jestem drużynowym, pozwalam swoim zastępowym na wiele,
dużo swobody, dużo samodzielności. Oczywiście, ma to jakiś kierunek, który
nadajęp poprzez ZZ. Jednak, kiedy widzę, że się gubię, nie reaguję od razu,
bo wierzę w nich. Wierzę, że sami znajdą dobrą drogę. Ale - kiedy
przychodzi ryzyko, że mogą przekroczyć granicę
bezpieczeństwa/niebezbieczeństwa, to jestem od tego, aby właśnie
zareagować.

Tego oczekuję od RN ZHP.

Czy tak wiele osób może się mylić? Niejednokrotnie byłem tego świadkiem.
Kiedy organizuję biwak patriotyczny 11 listopada z 120 harcerzy starszych,
prowadzę apel i widzę 2 papierki (jeden po cukierku, drugi kawałek siatki
jednorazowej) i mówię do drużynowych - czy wy tego nie widzicie? Czy Wasi
harcerze tego nie widzą? Ale wszyscy dumnie stoją w mundurach z krzyżem na
piersi, w udostępnionej za free szkole. Czy przesadzam? Sądzę, że nie. Idąc
dalej...

Parada Niepodległości w Gdańsku, 2014, tam już setki harcerzy i tysiące
mieszkańców. Największy syf jaki widziałem, który zostawili publicznie
harcerze ZHP w imię "tak się bawi, tak się bawi - ZHP". Szczegóły na
http://generator.eskaut.pl/droga-do-nikad/

600-lecie Bitwy pod Grunwaldem. Tysiące harcerzy. Apel, 15 lipca. Okrągła
rocznica. Wielki apel, w wielkim słońcu, z odznaczeniami, medalami. Zero
rycerzy, zero Bitwy pod Grunwaldem. Grupka harcerzy dezerteruje z apelu.
Odprawa gniazda, jedyny temat - grupka harcerzy, który czmychnęła z apelu.
"Druhu!? Ale jak to?! Z Apelu" Po kilku argumentach, z przypomnieniem jaki
to był dzień, wyrywa się głos Ryszarda P. "Nie no, Oskar ma rację..." i
wszystko jest załatwione. Miał rację, ale gdyby tego nie powiedział, to
racja zostałaby w jego głowie i nadal byłaby katastrofa pod Grunwaldem.

Wracając więc do petycji. Rozmowa na temat zmiany redakcji PiPH trwa,
dołączam się do niej. Wyciągnąłem wnioski na podstawie materiału
opracowanego przez zespół (
http://zhp.pl/wp-content/uploads/2015/02/PiPH_dyskusjainstruktorska.pdf )
oraz na podstawie rozmów w drużynie, namiestnictwie, hufcu, z
instruktorami, oglądając debatę internetową. Na tych wnioskach uważam, że
nie mamy problemu z redakcją PiPH, ale z poziomem drużynowych ZHP.

Dlatego proszę, przeczytajcie z uwagą petycję:
http://zmienmy.to/petycja/chcemy-ogolnopolskiej-rozmowy-nad-systemem-wsparcia-i-ksztalcenia-druzynowych-zhp/

Kto popiera, proszę podpisać. Jeśli nie, to poproszę o jedno-dwa zdania,
dlaczego.

W dniu 29 czerwca 2015 16:49 użytkownik harclot w poczta.onet.pl <
harclot w poczta.onet.pl> napisał:

> A czy nadal jest to, wyłącznie, dyskusja o TYM projekcie ?
> Tzn. o zaproponowanych (?) propozycjach konkretnych zapisów ?
>
> Czesław
>

> W dniu 2015-06-29 o 16:23, Karol pisze:
>
>  Dzięki,

>>> 1) do wyboru przewodniczącego, który będzie kierował pracą zespołu.
>>> 2) by w swoich pracach uwzględnił:
>>> 2.d) rewizję kolejności punktów w dotychczasowej redakcji Prawa
>>> Harcerskiego,
>>> 2.h) opinię wybranych przez siebie ekspertów,