[Czuwaj] PH wg Mokotowa

Rafał Klepacz czwartak w gmail.com
Pią, 1 Maj 2015, 21:09:43 CEST

Ja trochę do końca nie dowierzałem w materiał Kursona. Bo jest
przedstawicielem jednego z ostatnich środowisk, które podejrzewałem o takie
rozumienie PiPH.

Strasznie się cieszę, że punktem wyjścia były oczekiwane postawy, a nie
same suche zapisy. Zawsze uważałem, ze najpierw powinniśmy ustalić, czy np.
abstynencja jest dla nas wartością fundamentalną, czy może trzeźwość. Czy
posłuszeństwo przełożonym jest wartością? Czy szacunek do przyrody jest dla
nas ważny? Czy zaakceptujemy niewierzących? Czy uwierzymy, że ateista też
może wyznawać bliskie nam wartości?

Jestem przekonany, że pierw powinniśmy określić jakie wartości powinny być
zawarte w PiPH, a potem składać zapisy.

Tymczasem wiele dyskusji toczy się nad zapisami, a nie nad wartościami.
Czyli od tyłu.

Tym większy szacunek dla  autorów tego opracowania.

A ja mam nauczkę, że pozory mylą.

Seascout