[Czuwaj] PH: karność, posłuszeństwo, chciejstwo

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Śro, 6 Maj 2015, 10:14:07 CEST

Czesław napisał:

> Jeśli "wdrożony do posłuszeństwa" komuś "źle brzmi" to polecam "Lato
> leśnych ludzi" ;)

Tylko nie jestem pewien, Cześku, w kontekście przytoczonych przez Ciebie
autorytetów, czy tak samo odczytaliśmy "Lato Leśnych Ludzi" pod tym
względem. Gdyż ja widzę w tej książce przykład na znakomicie funkcjonującą
świadomość celów i posłuszeństwo wynikające nie z bezkrytycznego
podporządkowania autorytetowi, nie z zapisu normatywnego w Prawie, tylko z
ambicji dokonania czegoś poważnego, z chęci dorównania komuś, kto jest
wzorem osobowym.

W "Lecie Leśnych Ludzi" główny młody bohater pyta "dlaczego" i otrzymuje
odpowiedzi, te odpowiedzi trafiają mu do przekonania i dlatego jest
posłuszny. Świadomie.

Oczywiście, także, jak Czesław, polecam wszystkim Czuwajowiczom lekturę
"Lata Leśnych Ludzi". Warto.

Darek