[Czuwaj] Drużynowy jest Wolontariuszem (Marcin Wojtczak)

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 11 Wrz 2015, 12:19:13 CEST

Dnia 11-09-2015 o 12:00:02 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> Kilkanaście lat temu już to słyszałem.
> Nie jesteśmy ani organizacja pozarządową, ani tym bardziej NGO my
> jesteśmy*harcerstwem*.
> Teraz nie jesteśmy żadnymi za przeproszeniem wolontariuszami, a
> *instruktorami*.
> Czasami trzeba wyleźć z harcerskiego grajdołka i spojrzeć na świat nieco
> szerzej, a po powrocie użyć języka, który na cały świecie obowiązuje.
> Marcin Wojtczak

A może czas poszerzyć swoje horyzonty językowe czy prawne i dowiedzieć
się, że członek stowarzyszenia to nie zawsze wolontariusz? Może czas się
dowiedzieć, że by być wolontariuszem, należy spełnić określone obowiązki.
Może trzeba przemyśleć, że posiadanie umów wolontariackich rodzi określone
obowiązki i czasem koszty u "korzystającego" ? A może trzeba pomyśleć, że
zmuszanie kogokolwiek do podpisywania umów cywilno-prawnych jest takim
sobie pomysłem (skoro są działające inne tytuły ???
A co można jeszcze zrobić aby podnieść swoją świadomość w tym temacie na
tyle by wiedzieć, że charakter stosunku - członek organizacji a
organizacja i wolontariusz a organizacja są całkiem różne ???

jsikorski

ps

Jeśli ktoś nie wie czym jest Ruch, (i że w ogóle coś takiego jest) a czym
Organizacja, to nie będzie trybił niuansów typu: